IMPLEMENTASI SERVICE QUALITY DALAM MENINGKATKAN KEPUASAN PELANGGAN
DOI:
https://doi.org/10.51881/jak.v20i2.10Abstract
The purpose of this study is to find out how the implementation and implementation of service
quality in increasing customer satisfaction and to find out how customers' opinions about
service quality have been carried out by Radio MAS FM. This research is qualitative research.
The results of the research on the implementation of service quality at Radio MAS FM there
are five main dimensions to increase customer satisfaction. Namely tangible physical evidence,
reliability, responsiveness, assurance and empathy. These five main dimensions Radio MAS
FM implements them very well. It can be proven by the results of field interviews with
customers who use their services. From these five points, MAS FM gets positive responses from its customers from the changing physical evidence of offices, accurate and reliable reliability, fast and precise responsiveness, assurance in instilling customer trust and confidence and empathy given from every employee. Make customers continue to use services and support every program produced by Radio MAS FM and affect customer loyalty indicators regarding Repeat Purchases and Referrals
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 SUDARJO
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Hak cipta atas artikel apa pun dipegang oleh penulisnya.
- Penulis memberikan jurnal, hak publikasi pertama dengan karya yang dilisensikan secara bersamaan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk membagikan karya dengan pengakuan atas kepenulisan dan publikasi awal karya tersebut dalam jurnal ini.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan dari publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena hal itu dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.
- Artikel dan materi terkait yang diterbitkan didistribusikan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0