PERILAKU KONSUMEN DAN PENGAMBILAN KEPUTUSAN PEMBELIAN
DOI:
https://doi.org/10.51881/jak.v20i2.9Abstract
The purpose of this study is to describe consumer behavior in relation to purchasing decisions. Consumer behavior consists of the activities people perform when choosing what to buy and using products to satisfy needs and wants. The research was conducted through literature study to find references and literature on the topics covered. This study begins by describing the importance of understanding consumer behavior, the relationship of consumer behavior to marketing elements, and finally explaining the buying decision process. The consumer purchasing decision-making process is structured in five processes, namely: understanding the existence of a problem, searching for alternative solutions to problems, evaluating alternatives, purchasing or selecting, and post-purchase use and re-evaluation of the chosen alternative. demonstrated by its ability to influence and change consumer activities to achieve what is the target of the marketing strategy
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 AMIRULLAH
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Hak cipta atas artikel apa pun dipegang oleh penulisnya.
- Penulis memberikan jurnal, hak publikasi pertama dengan karya yang dilisensikan secara bersamaan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk membagikan karya dengan pengakuan atas kepenulisan dan publikasi awal karya tersebut dalam jurnal ini.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan dari publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena hal itu dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.
- Artikel dan materi terkait yang diterbitkan didistribusikan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0