PENGARUH KUALITAS PRODUK, HARGA, PROMOSI, DAN LOKASI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN RUMAH
DOI:
https://doi.org/10.51881/jak.v20i2.22Abstract
The purpose of this research is to find out and analyze; 1) the influence of product quality on home buying decisions, 2) the effect of price on home buying decisions, 3) the effect of promotion on home buying decisions, 4) the effect of housing location on home buying decisions, and 5) the influence of product quality, price, promotion, and housing location simultaneously on home buying decisions. This type of research is explanatory research with a survey approach. This research was conducted on people who bought a house in the Patraland Place Housing Area, Malang City. The sample in this study amounted to 122 respondents with purposive sampling technique. The results showed 1) there was an insignificant effect of product quality on home buying decisions, 2) there was a significant effect of price on home buying decisions, 3) there was a significant effect of promotion on home buying decisions, 4) there was a significant influence of housing location on home buying decisions. , and 4) there is a significant effect of product quality, price, promotion, and housing location simultaneously on home buying decisions.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 EKA SRIWAHYUNI, TIN AGUSTINA KARNAWATI, WIDI DEWI R
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Hak cipta atas artikel apa pun dipegang oleh penulisnya.
- Penulis memberikan jurnal, hak publikasi pertama dengan karya yang dilisensikan secara bersamaan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk membagikan karya dengan pengakuan atas kepenulisan dan publikasi awal karya tersebut dalam jurnal ini.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan dari publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena hal itu dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.
- Artikel dan materi terkait yang diterbitkan didistribusikan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0