PENGARUH KUALITAS SUMBER DAYA MANUSIA DAN KINERJA KARYAWAN TERHADAP KEPUASAN KONSUMEN
DOI:
https://doi.org/10.51881/jak.v19i2.40Abstract
The purpose of this study was to determine and analyze partially and simultaneously the effect of the quality of human resources and employee performance on consumer satisfaction at Kasoem Hearing and Speech Center Malang. The population in this study were consumers who bought hearing aids at Kasoem Hearing and Speech Center Malang during the 2020 period, amounting to 208 people. Samples taken from the population (208 people) in this study were 137 people using the Slovin formula calculation and a margin of error of 5%. The data collection method used is through the distribution of questionnaires/questionnaires, the data analysis used is multiple linear regression.
The results of this study prove the quality of human resources and employee performance partially and simultaneously have a significant influence on consumer satisfaction Kasoem Hearing and Speech Center Malang. The results of this study mean that consumer satisfaction is influenced by the quality of human resources and employee performance.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 RAHMAT RUDIYANTO

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Hak cipta atas artikel apa pun dipegang oleh penulisnya.
- Penulis memberikan jurnal, hak publikasi pertama dengan karya yang dilisensikan secara bersamaan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk membagikan karya dengan pengakuan atas kepenulisan dan publikasi awal karya tersebut dalam jurnal ini.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan dari publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena hal itu dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.
- Artikel dan materi terkait yang diterbitkan didistribusikan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0


