KEBIJAKAN POTONGAN HARGA DAN VOLUME PENJUALAN
Abstract
Every company wants a position or position that is more profitable and can survive and earn profits accordingly. Price discount policy is a matter of interest to the consumer and can increase the sales volume. Because in the provision of a very large discount the effect on the increase of sales volume, then the company must be able to establish the right price cut policy to meet the desired sales target inmaximizing corporate goals. Price discount policy is one of the driving factors to increase sales volume.This study aims to: know how the effect of discounted policy on sales volume.
From result of research can be concluded that:1) From the calculation of correlation analysis done to produce correlation coefficient value of 0.963 which means that between the policy discount (X) with sales volume (Y) has a strong or positive relationship; 2) From the results of regression analysis obtained regression equation Y = 213 + 5.8X. So if the discount policy is increased by one part (1 part) then the sales volume will increase by 5.8 units. Suggestions that writers can give to the company are: The company should pay more attention to the policy of price discount, in order to increase company sales volume. This is very important because with the increase in sales volume indirectly sales results in the company also increased
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 DESI KRISTANTI
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Hak cipta atas artikel apa pun dipegang oleh penulisnya.
- Penulis memberikan jurnal, hak publikasi pertama dengan karya yang dilisensikan secara bersamaan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk membagikan karya dengan pengakuan atas kepenulisan dan publikasi awal karya tersebut dalam jurnal ini.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan dari publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena hal itu dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.
- Artikel dan materi terkait yang diterbitkan didistribusikan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0