PENGARUH BRAND IMAGE DAN BRAND TRUST TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN ZAMA HOMEWEAR DI MALANG
DOI:
https://doi.org/10.51881/jak.v20i2.20Abstract
The purpose of this research is to find out and analyze; 1) The influence of brand image on purchasing decisions of Zama Homewear Malang. 2) the influence of brand trust on purchasing decisions for Zama Homewear Malang products, and 3) the influence of brand image and brand trust on purchasing decisions for Zama Homewear Malang products. The population in this study is Zama Homewear customers who shopped at least once and made transactions during November to January 2022, as many as 409 buyers. The sample size was taken as many as 80 respondents, with the sampling technique using the Slovin formula with proportional random sampling method. Data collection was carried out through the distribution of online questionnaires in the form of a google form with the distribution link being shared through the customer's whatsapp number. The analysis technique used is the multiple linear regression analysis method through SPSS 26. The results show that brand image and brand trust partially or simultaneously have a significant effect on purchasing decisions for Zama Homewear Malang products. Brand trust has a more dominant influence than brand image.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 PUTRIA DEWI MASRUROH, YUNUS HANDOKO, IKE KUSDYAH RACHMAWAT
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Hak cipta atas artikel apa pun dipegang oleh penulisnya.
- Penulis memberikan jurnal, hak publikasi pertama dengan karya yang dilisensikan secara bersamaan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk membagikan karya dengan pengakuan atas kepenulisan dan publikasi awal karya tersebut dalam jurnal ini.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan dari publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena hal itu dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.
- Artikel dan materi terkait yang diterbitkan didistribusikan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0